Page 175 - Dârülmülk Konya Dergisi 2025 7. Sayı
P. 175

HukmʿAlayhi) Anthology of a FalseParadox in   Müderris, Mirzâ Muhammed Ali. Reyhanetü’l-
             MedievalIslamicPhilosophy”. Oriens. 42/3-4   Edeb fî Terâcimi’l-Ma’rûfînbi’l-Künye evi’l-
             (2014), 397-453.                             Lakab. Tebriz: Çaphâne-i Şafak, 1347 hş.


             Lebbân, Zeki b. Şefik. et-Tahrîrve’t-        Müneccimbaşı, Ahmed b. Lütfullah. Camiü’d-
             TakrîrŞerhu’l-Vecîz li-GazzâlîliSirâciddin   Düvel: Osmanlı Tarihi (1299-1481). haz. Ahmet
             el-Urmevî. Mekke: CâmiatuUmmu’l-Kurâ.        Ağırakça. İstanbul: İnsan Yayınları, 1995.
             Doktora Tezi, 1443/2022.
                                                          Nısf, Ahmed Yusuf. Sirâcü’d-Dîn el-Urmevî
             Makrîzî. Kitâbü’s-Sülûk li-Ma’rifetiDüveli’l-  (t.h.682) ve Cuhûduhu’l-Kelâmiyyeve’l-
             Mülûk. nşr. Muhammed Mustafa Ziyade.         Felsefi yyema’aTahkîk-i Lübâbi’l-Erbaîn fi
             Kahire: Matbaatü’l-Cenne, 1956.              Usûli’d-Dîn. Kahire: Kahire Üniversitesi.
             Marlow, Louise. “13. Yüzyıl Doğu Akdeniz’inde   Yüksek Lisans Tezi, 2008.
             Bir Âlim, Sirâceddin el-Urmevî: Kadı, Mantıkçı,  Oral, M. Zeki. “Turgut Oğulları. Eserleri-

             Elçi”. çev. Nejla Uludağ. Din Felsefesi      Vakfiyeleri”. Vakıfl ar Dergisi. 3 (1956), 31-79.
             Açısından Meşşâî Gelen-ek-i: Klasik ve Çağdaş   Özdemir, Sema. Dâvûd Kayserî’de Varlık Bilgi
             Metinler Seçkisi. der. Recep Alpyağıl. İstanbul:   ve İnsan. İstanbul: Nefes Yayınları, 2014.
             İz Yayıncılık, 2019.
                                                          Özen, Şükrü. “İlm-i Hilâf YahutFukahâ
             Marlow, Louise. “A Thirteenth-Century Scholar   Metoduna Göre Cedel Hakkında Klasik bir
             in theEasternMediterranian: Sirâj al-DînUrmavî,   Metin: Menşeü’n-Nazar”. Makâlât. 2 (1999),
             Jurist, Logician, Diplomat”. Al-Masâq. 22/3   173-175.
             (2010), 279-313.
                                                          Özturan, Mehmet. “Yenilenme Döneminde
             Mecdî. Mehmed Efendi. Şekâik-i Nu’maniyye    Mantık”. İslam Düşünce Atlası. ed. İbrahim
             ve Zeylleri: Hadâikü’ş-Şekâik. haz. Abdülkadir   Halil Üçer. 3/1275-1286. İstanbul: Konya
             Özcan. İstanbul: Çağrı Yayınları, 1989.      Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları, 2022

             Menâkıb-i Evhadüddîn Hâmid b. Ebi’l-         Peacock, A. C. S.. “AdvicefortheSultans
             FahrKirmânî. tsh. BedîüzzemânFürûzanfer.     of Rum: The “MirrorsforPrinces” of
             Tahran: Bongâh-i Tercüme ve Neşr-i Kitâb,    EarlyThirteenth-Century Anatolia”. Turkish
             1347/1969.                                   Language. Literature. andHistory: Travelers’
             Menekşe, Ferhat. İşârât Geleneği Bağlamında   Tales. Sultans. andScholars since theEight
             Tanım: Fahreddin er-Râzî ve Sirâceddin el-Urmevî  Century. ed. Bill Hickman. Gary Leiser.
             Örneği. Diyarbakır: Dicle Üniversitesi Sosyal   London-New York: Routledge, 2016.
             Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, 2021.
                                                          Pourjavady, R. – Schmıdtke, S. “Qutb al-Dîn
             Mevlânâ, Celâleddîn-i Rûmî. Mevlânânın       Al-Shîrâzî’s (634/1236-710/1311) Durrat Al-
             Mektupları/Mektûbât-ı Mevlâna Celâleddîn.    TajandItsSources (Studies on Qutb Al-Dîn Al-
             haz. M. F. Nafiz Uzluk. düz. Ahmed Remzi     Shîrâzî I)”. JournalAsiatique.sy. 292/1-2 (2004),

             Akyürek. İstanbul: Sebat Basımevi, 1937.     311-330.








                                                        173
                                                        173
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180