Page 24 - Dârülmülk Konya Dergisi 2023 1. Sayı
P. 24
Fotoğraf 7 Güney cephe
yüzeyinde bulunan
müsenna celî kûfî istifli
Besmele
birbirleri ile benzer tasarımlara sahipken, kuzey saray tasvirinin Alaaddin Tepesi’nde bulunan
yöndeki ayakların tasarımları birbirlerinden Seyir Köşkü, tepenin eteklerindeki yapının da
farklı tasarımlara sahiptir. Tüm filayakların Kubbe-i Hadrâ olması ihtimal olmakla birlikte
üst kısmında geçmiş dönemlerde üzerleri Eflatun Makberi’nin de işlenmiş olabileceği
kapatılmış olan ve 2019 yılında gerçekleştirilen düşünülmektedir. Yapıların kubbe biçimlerinin
onarımda ortaya çıkartılan resim tabloları Timur mimarisini anımsatan tarzda olması
bulunmaktadır. Bu resimler türbenin resimlerin II. Bayezid dönemine ait olduğu
tezyinatına ayrı bir özellik katmaktadır. fikrini güçlendirmektedir. (Fotoğraf 8).
Bu resimlerde ana motif olarak bir tepe, tepenin Kubbe-i Hadrâ’nın tezyînatında güney duvar
üzerinde kuleleri ve burçları bulunan bir kale cephesinin haricinde bir çok kısmında hat
yapısı, tepenin eteklerinde kemerli ve üzeri sanatına ait istifler yer almaktadır. Bunlardan
piramidal külahla örtülü yapı, mimari yapılar, filayakların üst kısımda celî sülüs tarzda
kandil motifi, kaleden aşağıya doğru uzanan bir istiflenmiş “hüvel hayyu lâ ilâhe illâ hüve fed‘ûhu
yol, servi ağacı ve bu ağaca sarılmış bahar dalı muhlisîne lehü’d-dîn, ve’l-hamdü lillâhi rabbi’l-
tasvirleri dikkat çeker. âlemin” âyetinin yazılı olduğu görülürken aynı
16
16 Kur’an-ı Kerim,
Mü’min Sûresi, 65. şekilde ma‘kılî hat ile “Lâ ilâhe illallâh”, celî sülüs
Resimlerde yer alan tepenin Alaaddin Tepesi,
kalenin Konya iç kalesi, kale içerisindeki hat ile “Yâ Hannân”, kûfî hat ile “Yâ Mennân”
yazıları bulunmaktadır (Fotoğraf 9).
22