Page 89 - Dârülmülk Konya Dergisi 2023 1. Sayı
P. 89
durumlarının tehlikeye girmesinden Kaynakça
korkmuşlardır.
Akbulut, G. (2010). Siyasi Coğrafya Açısından Türkiye’de
Demiryolu Ulaşımı. Anı Yayınevi, Ankara.
Sonuç Akyıldız, A. (2019). Osmanlı’da Ulaşımın Modernleşmesi.
Timaş Yayınları, İstanbul.
Tüm bunlar gösteriyor ki Konya ve verimli Alperen, A. (2018). Bağdat Demiryolu: Siyasal Sonuçları
toprakları, önceki dönemlerde olduğu gibi Olan Bir Türk-Alman Demiryolu Projesi. 21. Yüzyılda
son yüzyıl içerisinde de siyasi çekişmelerin Eğitim ve Toplum Cilt 7, Sayı /19, Bahar Sf. 1-22
odağında kalmış ve kapitalist devletlerin Çolak, F. (2013). Almanların Konya Ve Çevresindeki
iştahını kabartmıştır. Son dönemin en önemli Faaliyetleri (1876-1918). Yüksek Lisans. Selçuk
sömürge araçlarından birisi olan demiryolları, Üniversitesi, Konya.
yüksek tonajlardaki taşıma kapasiteleri ile bu Earle, E. M. (1972). Bağdat Demiryolu Savaşı. Çevirmen
ilgiyi arttıran en önemli etkenlerden birisi Kasım Yargıcı. Milliyet Yayınları, İstanbul.
olmuştur.
Güran, T. (2014). 19. yüzyılda Osmanlı Ekonomisi Üzerine
Sistematik olarak taşınan hububat ve Araştırmalar. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları,
benzeri ürünler, bahsedildiği gibi Konya’nın İstanbul.
gelişimine büyük katkı sağlamıştır. Günümüze Hülagü, M. (2008). Bir Umudun İnşası Hicaz Demiryolu.
kadar aktarılan büyük şehir statüsünün Yitik Hazine Yayınevi, İzmir.
ticaret, kültür ve kent gelişimi odağındaki Impert, P. (1994). Osmanlı İmparatorluğunda Yenileşme
sürekliliğinde kente olan ilgiden kaynaklı Hareketleri. Çevirmen Adnan Cemgil. Engin Yayınevi,
oluşan uluslararası ilişkilerin payı büyüktür. Ankara.
Konya’nın değerlerini arttıran ve geçmişten Pamuk, Ş. (2017). Osmanlı Ekonomisinde Bağımlılık ve
günümüze bir köprü kuran demiryolu Büyüme. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
günümüzde de karayolları ve limanlar ile Özyüksel, M. (1988). Anadolu ve Bağdat Demiryolu. Arba
entegre bir şekilde görevini en iyi şekilde Yayınları, İstanbul.
yerine getirmektedir.
87