Page 149 - Dârülmülk Konya Dergisi 2025 7. Sayı
P. 149
üslûbunun önemli ayrıntılarından biri Motifler, kompozisyon ve renk seçenekleri Görsel 12. MK. Yazmalar
olan bu bezeme ayrıntısı zemin rengi fark diğer eserde olduğu gibidir. 506, 1b.Unvan sayfası
etmeksizin her yüzeye uygulanabilmektedir. Netice olarak diyebiliriz ki; her iki eserin tezhibi
Yatay dikdörtgen etrafında önce beyaz ince tezyini unsurları detaylı olarak analiz edilip
bir iplik ve altın zemin üzerine uygulanan değerlendirildiğinde form, kompozisyon,
bir zencirek yer alır.
motif ve renk şeçimi neredeyse birebir
Varak 1b’deki unvan sayfası tezhibi iki aynı özelliklere sahiptir. Bezemeli olan
yatay dikdörtgen parçadan oluşmaktadır. 1a ve 1b yapraklarında hakim üslûp Baba
Tezhip neredeyse birebir Şehzade Mehmet Nakkaş üslûbudur. Ancak bazı detaylarda
78 numarada yer alan eserle aynıdır. Tek naif üslûba yer verilmiş olsa da bu Fâtih
fark Besmele’nin yazılı olduğu dikdörtgen dönemi eserlerinde sıklıkla rastladığımız
yüzeyde kitabe açılmamış besmele üstübeç bir durumdur. Naif üslûp farklı yüzyıllarda
mürekkebi ile doğrudan yazılmıştır. farklı coğrafyalarda ortaya çıkmış üslûplar
147