Page 149 - Dârülmülk Konya Dergisi 2025 7. Sayı
P. 149

üslûbunun önemli ayrıntılarından biri       Motifler, kompozisyon ve renk seçenekleri    Görsel 12. MK. Yazmalar
             olan bu bezeme ayrıntısı zemin rengi fark   diğer eserde olduğu gibidir.                 506, 1b.Unvan sayfası
             etmeksizin her yüzeye uygulanabilmektedir.   Netice olarak diyebiliriz ki; her iki eserin   tezhibi
             Yatay dikdörtgen etrafında önce beyaz ince   tezyini unsurları detaylı olarak analiz edilip
             bir iplik ve altın zemin üzerine uygulanan   değerlendirildiğinde form, kompozisyon,
             bir zencirek yer alır.
                                                         motif ve renk şeçimi neredeyse birebir
             Varak 1b’deki unvan sayfası tezhibi iki     aynı özelliklere sahiptir. Bezemeli olan
             yatay dikdörtgen parçadan oluşmaktadır.     1a ve 1b yapraklarında hakim üslûp Baba
             Tezhip neredeyse birebir Şehzade Mehmet     Nakkaş üslûbudur. Ancak bazı detaylarda
             78 numarada yer alan eserle aynıdır. Tek    naif üslûba yer verilmiş olsa da bu Fâtih
             fark Besmele’nin yazılı olduğu dikdörtgen   dönemi eserlerinde sıklıkla rastladığımız
             yüzeyde kitabe açılmamış besmele üstübeç    bir durumdur. Naif üslûp farklı yüzyıllarda
             mürekkebi ile doğrudan yazılmıştır.         farklı coğrafyalarda ortaya çıkmış üslûplar







                                                        147
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154